DenDagligaKampenMotSmärtan

Säsong 4 Episod 13 - Heldag i garaget...

Av Mandy Wollersheim - 2024-04-13 23:45

Jösses vad jag har sovit dåligt inatt   

 

Gick och la mej vid 1 tiden men kunde fasen inte somna förrens vid 6 imorse så har spenderat mestadels av natten med att titta på Spökjakt och bara för att förtydliga så är det absolut inte på grund av att jag tittat på sånt paranormalt på kvällarna och nätterna som jag inte kan sova för då skulle jag aldrig kunna sova i så fall med tanke på att jag har andar med mej dagligen och dessutom har en som bor här hos mej i lägenheten som heter Helge   

 

Så nej det rör mej inte i ryggen att titta på sånt men jag kunde bara inte sova för jag var helt enkelt inte trött och då är det onödigt att bara ligga där och försöka tvinga sej själv till något som ändå inte kommer att gå utan då kan jag lika bra titta på något så att jag blir trött så som jag blev vid 6 tiden imorse när jag tillslut lyckades somna och sen sov tills vid 11:45 när pappa ringde för att höra om jag var vaken varpå jag svarade att "ja nu är jag ju när du har väckt mej"   

 

Men jag visste ju vad som stod på schemat idag och jag kände mej faktiskt helt okej utvilad så efter att vi hade pratat färdigt så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner   


Medans kaffet höll på att rinna ner så tog jag fram så att jag kunde äta rostade mackor till frukost och när kaffet sen var färdigt så käkade jag i lugn och ro i väntan på att pappa skulle komma   


Efter frukosten så rullade jag ihop min madrass och göra vid soffa och då ställde jag min mugg min mugg med kaffet på diskbänken och när pappa kom så frågade jag om han ville ha kaffe och så gjorde jag kaffe till honom och när jag gick över med det till honom där han var inne hos brossan och höll på att lasta däck ifrån garaget så glömde jag ju så klart mitt eget kaffe på köksbänken så där har det stått hela dagen   

 

När alla däcken var lastade på släpet så körde vi till garaget i Ängelholm och sen så började vi att byta däck på pappas bil för att sen rensa lite i garaget innan vi gav oss på att byta däck på brossans bil också och som vanligt när jag är i garaget så har jag ju mög överallt men jag vart lika glad för det för jag hittade en gammal Zoo klubba i väckan som jag gick runt och slurpade på bara för att jag kunde   


Efter att vi hade bytt däck på brossans bil också så blev vi hungriga och då körde jag och pappa till McDonalds för att bara köpa något snabbt till oss att äta men tyvärr så vart min ena burgare inte alls god för den var inte genomstekt och dessutom så var den aldeles sladdrig och rosa inne i så jag åt bara min ena burgare och sen bara brödet till den andra men det räckte   


Efter maten så hjälpte vi några kompisar till brossan att byta däck på deras bil också och medans brossan höll på med deras bil så hjälpte jag pappa med att byta radio i 9-3:an och det blev väl helt okej men sen så försökte brossan att hjälpa pappa med högtalarna fram för dom ville inte funka men det gick inte hur dom än gjorde och tiden bara sprang iväg och rätt som det var så var klockan 19:30 och det började redan så då packade vi ihop och sen så körde vi mot Hjärnarp för att lämna av däck i brossans källare   



Jag bor ju bara rakt över vägen från brossan så det var ju inte precis så att jag hade långt hem när vi hade lastat av däcken i källaren men pappa tyckte inte att jag skulle gå i regnet så jag fick skjuts över gatan till min dörr   

 

Efter att pappa hade kört hem så kände jag att jag behövde äta något men jag hade varken bröd eller ägg hemma och inte tillräckligt med frukt att göra en smoothie heller (GRÅTER!!!) och Arons hade ju stängt eftersom klockan var närmare 20:30 så det fick bli sprödbakad torsk gjord i Air Fryern och pulvermos till det med sirap på och det gick väl an men jag var och är fortfarande så sjukt sugen på en smoothie så jag längtat tills imorgon så att jag kan köpa ny frukt! 



Med magen full av mat så satte jag med i soffan en stund och rätt som det var så ringde Parre och vi hade en trevlig pratstund innan hon körde hem från jobbet och sen när hon kom hem så ringde hon igen och vi hade ytterligare en liten trevlig pratstund innan jag var tvungen att lägga på för att hinna göra mina språklektioner innan klockan slog midnatt så att jag inte skulle bryta mina dagar som jag har tränat i sträck   


Jag hann precis att göra alla mina språklektioner i alla mina appar innan klockan slog midnatt och nu har jag gjort en skål med popcorn och ska krypa upp i soffan och titta på ett avsnitt av Spökjakt (jag orkade inte titta på Prince o Persia idag Parre) innan sängen kallar för jag är härligt trött i hela kroppen idag och hoppas bara att jag kan röra mej imorgon för jag har inte precis varit försiktig när jag har burit och hållt på med att byta däcken och sånt idag   


Men detta får vara allt för idag så var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards