DenDagligaKampenMotSmärtan

Säsong 4 Episod 14 - Helt otroligt...

Av Mandy Wollersheim - 2024-04-14 22:15

Inatt så har jag sovit som en klubbad säl från det att jag la huvudet på kudden tills det att jag vaknade av mej själv vid 11 imorse av att jag var så fruktansvärt kissnödig att jag var 110 % säker på att jag inte skulle hinna upp ur sängen och in på toa med tanke på att jag samtidigt hade fruktansvärt ont i ryggen efter gårdagen i garaget   

 

Men som tur är så hann jag in på toa men det var varken mer eller mindre   

 

När jag var färdig så kollade jag om pappa hade skrivit till mej och när jag såg att han inte hade skrivit till mej så tog jag mina mediciner för att försöka få bort smärtan i ryggen och sen så skrev faktiskt jag till pappa att jag precis hade varit uppe och tagit mina mediciner och att jag gärna la mej ett tag till för att försöka sova bort smärtan   

 

La mej sen och somnade som en stock igen och sov fram tills pappa ringde vid 13 tiden för att höra om jag vart levande eller inte     

 

Efter att vi hade pratat färdigt så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och stod en bra stund i köket och funderade på om jag var levande eller inte och rätt som det var så stod pappa utanför dörren och det mesta tyder på att jag hade stått och sovit vid diskbänken i typ 30 minuter för kaffet hade hunnit rinna ner och timern hade stängt av sej men som tur var så hade kaffet inte hunnit bli kallt i alla fall så det var ju bra   

 

Men det gjorde inget att pappa kom för han väntade ändå på att brossan skulle komma över och hjälpa honom att koppla in sina högtalare så medans pappa pillade i bilen så hann jag att rulla ihop min madrass och göra vid i sängen och sen när pappa kom in igen så fick han minsann kaffe   

 

Efter kaffet så klädde vi på oss och så mötte vi upp brossan och hans tjej utanför så att brossan kunde hjälpa pappa att koppla in sina högtalare i bilen och när det var färdigt så gick brossan och hans tjej in till sej och jag och pappa körde till garaget för pappa ville byta tillbaka till den radion som han hade i bilen innan eftersom denna som han satte in igår inte gick att styra via ratten men det gjorde den gamla så därför ville han ha tillbaka den och dessutom så blev där ju ljud både fram och bak i bilen nu med dom nya högtalarna så då behövde han inte den nya radion   

 

När den gamla radion var på plats igen så körde vi till farmor för att fika med henne och hon var faktiskt riktigt pigg idag och jag fick denna härliga bilden på farmor och pappa   


Den är så rolig för pappa kan fasen aldrig vara seriös när jag ska fota honom och efter att fotot var taget så skrattade farmor åt honom   

 

Och jag måste säga att det är helt otroligt att efter mitt väldigt snälla lilla utbrott sist så kan jag nu meddela att dom faktiskt kan ta kräm till farmor ur förpackningen utan att det ser ut som att hundra elefanter har dansat linedace på den och utan att kleta ner hela kylen *klappar* *himlar med ögonen*


Efter att vi hade fikat färdigt och sagt hejdå till farmor så körde vi först till ÖoB för att handla och sen så var vi även inne på Willys för jag skulle köpa ny frukt och kokosmjölk. Och innan vi körde tillbaka till Hjärnarp så var vi inne en snabbis på MAXI   

 

När pappa hade släppt av mej i lägenheten så körde han hem och jag packade in alla mina varor innan jag ställde mej och diskade för att sen slänga igång en maskin med tvätt till mej själv efter att jag hade plockat ut och vikt ihop brossans ren och torra arbetskläder som jag körde igång innan vi åkte iväg idag.


Sen så ställde jag mej och gjorde scones till kvällsmat som jag sen åt med kokt ägg   


Nu på kvällen så har jag skrivit på detta inlägget medans jag har lyssnat på Antenne Niedersachsen och även varit ute och fotat min underbara lägenhet eller borde jag egentligen kalla det för mitt hus för det är ju faktiskt ett litet hus om man tänker efter   


Har bott här sedan den 1 December förra året och kan fortfarande inte fatta att det är mitt hem men jag är så jäkla tacksam och får samma varma känsla i kroppen varje gång jag ser huset   

 

Ahja detta får vara allt för idag för jag börjar få ont i huvudet så nu blir det att göra mina språklektioner och sen ska jag nog helt ärligt gå och lägga mej efter att jag har druckit en smoothie så får min tvätt hålla på tills den är färdig så får jag ta hand om den när jag vaknar imorgon för den lär ju ändå vara torr så den dör inte av att ligga i maskinen och vänta dom timmarna   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 


 

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards