DenDagligaKampenMotSmärtan

Säsong 4 Episod 15 - Spontan kväll med syster...

Av Mandy Wollersheim - 2024-04-15 23:00

Inatt så har jag inte sovit särskilt bra för jag vaknade vid 2:30 med en sjuhelvetes huvudvärk som sen inte ville gå över och jag vägrade att ta något migränspray för det kändes inte som ett migränanfall så det slutade med att jag låg vaken fram tills larmet gick igång 5:45   

 

Efter att jag hade stängt av larmet så ringde jag förs till pappa för att berätta att jag var vaken och sen så ringde jag även till mamma innan jag tog mej upp ur sängen, klädde på mej och gick ut i köket för att trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner så att jag kunde ta det mer eller mindre intravenöst       

 

När jag rullade upp rullgardinen så såg jag att det var väldigt mörkt över brossans hus så jag hoppades att det skulle bli åska men det blev det inte men typ 5 minuter regn fick vi trots att solen sken i bakgrunden  



Efter att jag hade vinkat på brossan när han körde upp till sin lastbil så ställde jag mej och diskade och rätt som det var så stod där en bil från NCC utanför fönstret och där var en kille som satte ut skyltar ombeläggningsarbetet som dom håller på med denna veckan   


Medans han höll på där utanför mitt köksfönster så passade jag på att göra frukost som idag blev hårt tunnbröd med ost och stekt ägg på   


Sen när jag hade ätit och jag ställde mej för att diska efter det som jag hade använt till frukosten så kom det en hjullastare som började skrapa asfalten utanför mitt köksfönster och den förde ett helvetes liv så även om jag hade velat gå och lägga mej igen så hade jag inte kunnat för det skallrade i hela huset   


Så istället för att gå och lägga mej igen så körde jag igång en maskin med hoodtröjor och byxor och medans den höll på så gjorde jag mina språklektioner så att jag skulle slippa sitta och stressa med dom nu ikväll    

 

Vid 11:30 så la jag mej ett tag för då hade maskinerna stannat för det var väl middag och jag började bli trött och sen så sov jag till vid lite efter 12:30 för då började dom igen utanför så då var det bara att ta mej upp igen och klä på mej för att sen rulla ihop min madrass och göra vid i soffan medans jag skrik sjöng till Antenne Niedersachsens braiga musik   

 

När mamma kom vid lite innan 14 så följde jag med henne upp till biblioteket för att städa för vi skulle även lämna en blomma till en av bibliotekarierna som går i pension imorgon men vi träffar inte henne då eftersom hon är i Ängelholm på det biblioteket där då.

 

Hon blev väldigt glad för rosen som mamma hade köpt för hon skulle plantera ut den i sin trädgård och för att vi hade varit så snälla och köpt en present till henne så bjöd hon på kaffe och kaka så det var väldigt mysigt   

 

Efter fikan så gick vi tillbaka till min lägenhet och när mamma hade kört hem så satte jag mej i soffan och läste i väntan på att pappa skulle komma så att jag kunde gå med honom upp och handla då jag hade bestämt mej för att köpa bröd så att jag kunde äta rostade mackor med skivat kokt ägg på   

 

Så fort pappa kom så gick vi upp till Arons och jag köpte mej ett fiberrost och sen när jag kom tillbaka till lägenheten och pappa hade kört hem så bytte jag om till mina träningskläder och så gav jag mej ut på min runda med bra musik i solskenet     


 

Det gick inte jättefort idag men det gjorde inget för det var väldigt skönt att röra på mej ändå och sen när jag kom hem så körde jag ett pass med styrketräning och pilates också för det kände jag för så det blev ju ett jäkla träningspass   

 

Efter mitt träningspass så blev det minsann rostade mackor med ost och skivat ägg på och herre gud vad gott det var   


Det var så soligt och fint så jag slängde upp ytterdörren på vid gavel men så kom det mörka moln som gjorde att det såg ut som att det skulle börja ösregna så jag fick stänga igen men jag fick lite frisk luft i lägenheten i alla fall så jag är nöjd   


Med maten i magen så slängde jag mej på soffan med min bok för att mer eller mindre läsa bort några timmar då jag kände för det men så blev det minsann inte för det blev en spontan kväll med syster yster Parre istället där vi tog ytterligare en runda bort om kyrkan och sen när vi kom tillbaka så åt vi glass som Parre hade köpt till oss och bara pratade om allt mellan himmel och jord   


Vi hade även ett rejält skrattanfall när jag låtsades att jag snodde en av "clipping pointsen" som står här utanför mej för jag vill ha en sån (jag ställde så klart tillbaka denna igen!) när Parre skulle köra hem 

Det finns en väldigt rolig video som Parre filmade men jag kunde tyvärr inte ladda upp den så ni får hålla tillgodo med denna suddiga bilden som jag plockade ur videon   
 
 
Nu sitter jag här och skriver på detta inlägget efter att ha pratat i mobil med Parre och gjort en smoothie bara för att jag var extremt sugen på det   

Ja nä men detta får minsann vara allt för idag för nu ska jag krypa upp i soffan och läsa lite till innan sängen kallar för jag är helt slut efter att knappt ha sovit 4 timmar sedan igår och sen varit igång hela dagen ändå så jag hoppas att jag somnar så fort jag lägger huvudet på kudden!
 
Var rädda om er mina underbara läsare   
   

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards