DenDagligaKampenMotSmärtan

Säsong 4 Episod 17 - Tackar, bugar och bockar...

Av Mandy Wollersheim - 2024-04-17 21:45

Alltså natten till idag har varit fruktansvärd rent ut sagt!

 

Hade ju migrän som jag skrev om igår men som gick över efter att jag hade suttit i en skållhet dusch ett bra tag och sen så höll den sej borta tills jag la mej och då kom den tillbaka med buller och bång igen så jag har knappt sovit något alls inatt utan mest legat och stirrat rakt ut i mörkret eftersom jag inte kunde stänga ögonen för då bara blixtrade det   

 

Om jag skrapar ihop alla de små stunderna som jag lyckades somna till för att sen vakna av smärtan i huvudet igen så kanske jag fick ihop 2 timmar med sömn fram tills larmet gick igång 5:45 imorse   

 

En sak som jag dock kan säga var väldigt skönt inatt var att ligga i min ren bäddade säng med mina nya sängkläder och det kylande skyddet på kudden!


Jag kan ju inte påstå att jag kände mej särskilt pigg när jag hade stängt av larmet för att sen skriva till både mamma och pappa att jag hade migrän idag för jag orkade inte prata i telefon. Men jag tog mej upp ur sängen och klädde på mej för att gå ut i köket och ta mina mediciner och sen var tanken att jag skulle lägga mej igen för att försöka sova men när jag hade tagit mina mediciner så kände jag helt ärligt inte för att lägga mej igen utan jag tryckte igång mitt kaffe och sen så ställde jag mej och diskade i lugn och ro medans jag väntade på att medicinerna skulle börja verka     

 

När jag stod där och diskade så kom jag på att dom dessutom skulle börja fräsa asfalten utanför mitt idag så det var ju tur att jag inte kände för att lägga mej igen och när jag tittade ut genom fönstret så kom det en sopbil som sopade vägen idag också så jag tänkte att dom förbereder nog lite extra men efter att den hade kört några rundor fram och tillbaka utanför så försvann den och sen så har det inte kommit en enda arbetande kotte på hela dagen så jag vet i fan vad dom håller på med   


Nu såhär i efterhand så tror jag inte ens att denna sopbilen hade något med arbetarna att göra utan det var säkert någon från kommunen bara som vart utskickad för att sopa vägarna för att det var bestämt att det skulle göras idag   

 

Jag kände att jag var hungrig så jag gjorde frukost som blev rostade mackor med skivat ägg på och det var faktiskt väldigt gott idag och efter att jag hade ätit så mådde jag mycket bättre   


Efter att jag hade ätit så skulle jag diska det sista av det som jag inte tog första omgången och när jag tog upp min glasmugg som jag dricker mina smoothies ut så höll jag för fan på att skära av mej fingret för den hade spruckit och tappat en glasskärva som jag helt enkelt inte såg när jag tog tag i muggen   


Grejen är dock den att jag hörde när den sprack inatt för det var något som lät som glas som sprack men jag orkade inte ta mej upp ur sängen utan tänkte bara att det var säkert som att det knäppte i fönsterrutorna och dessutom så hade jag ju så ont i huvudet att jag knappt kunde röra mej ändå.

 

Men jag blir sur för den är typ max en månad gammal så den åker tillbaka till Jula igen och så får dom ge mej en ny!

 

Jag har ju liksom inte varit oförsiktig med den utan bara använt den till mina smoothies och inte utsatt den för varken hög varme eller frusit den så jag vet inte varför den sprack inatt när jag inte ens var i närheten av den   

 

Och på tal om mina smoothies så har det nog bara varit en så jävla skit dag för när jag skulle göra smoothie till lunch så gick den jävla packningen till blendern sönder och smulade ner sej i min smoothie så att jag inte kunde dricka den utan fick hälla ut den eftersom där var delar av gummit i själva smoothin    


Efter att ha spolat rent vasken från min stackars smoothie som vaskmonstret fick dricka idag så hittade jag alla delarna så jag kunde pussla ihop ringen men jag kan ju inte använda den ändå så det suger verkligen men tro mej när jag säger att jag har kvar kvittot och tänker be att få en ny för det är löjligt att denna har gått sönder så fort!!


Så det blev ingen smoothie till lunch utan jag tog mitt kaffe och gick ut och satte mej i solen för att läsa bort mitt dåliga humör och när jag sitter där så hör jag någon som säger "Hallå!" flera gånger men jag tänkte inte så mycket på det för det är ju mycket ungdomar i rörelse utanför mitt och dom pratat väldigt högt med varandra så jag läste vidare men så hörde jag samma sak igen så jag tittade mej omkring och fick se att min granne rakt över från mitt köksfönster (dom med bilen som dom inte fick rätt på som var en rejäl följetång i flera veckor) stod i sitt köksfönster och vinkade på mej att jag skulle komma så jag gick över vägen och undrade vad hon ville och då visade det sej att hon och hennes man hade gjort crêpes med Nutella i som jag fick   


Så himla gulligt av dom och jag tackade så hemskt mycket innan jag gick in till mej och satte mej ute på min uteplats och åt dom så att dom skulle se att jag faktiskt åt dom och jösses vad goda dom var och så lägligt eftersom jag inte fick någon smoothie   

 

Med magen full av supergoda crêpes så satte jag mej i solen och läste tills det kom ett megastort moln som var svart som synden så då plockade jag ihop mina saker och gick in och satte mej och läste istället för det var spännande i Johan Falk boken så jag ville ändå läsa lite till   


När mamma kom så följde jag med henne till biblioteket för att städa och på vägen dit så ringde jag på hos mina grannar för att lämna tillbaka den ren diskade tallriken men där var ingen hemma så den tallriken har varit på äventyr på biblioteket med mej och mamma och sen på vägen tillbaka så ringde vi på igen men där var fortfarande ingen hemma så jag lämnade den i deras postlåda med en lapp som tack för dom super goda crêpesen   


Dom pratar inte så bra svenska så vi pratade engelska när jag fick crêpesen och det gjorde ju inget för jag gillar att prata engelska så därför skrev jag lappen på engelska   

 

Efter att mamma hade druckit en kopp kaffe så körde hon hem till Simba och jag kröp upp i soffan för att läsa tills pappa kom och sen så var vi uppe en snabbis på Arons för jag skulle köpa nya vitaminer eftersom mina tog slut imorse och sen när pappa hade kört hem till mamma och Simba så bytte jag om till mina träningskläder och så gav jag mej ut på min runda i solen med bra musik i öronen     


Väl hemma i lägenheten igen så gjorde jag min träning med mina vikter och även min pilates träning för att sen byta om och sätta mej och börja skriva på detta inlägget tills jag började känna mej hungrig igen och då gav jag mej fan på att jag skulle ha en smoothie så jag lyckades göra en smoothie i den lilla blendern trots att den saknade den där packningen men det är inget jag rekommenderar att göra för den kunde lika bra ha läckt ut överallt men som tur är så gjorde den inte det och jag fick äntligen min underbara smoothie som jag hade längtat efter hela dagen   

 

När jag sen satte mej och fortsatte skriva så fick jag ett pling i mobilen att jag hade ett nytt meddelande från Shein och det var kundsupporten som svarade att jag antingen kunde få pengarna tillbaka och behålla mitt badkar eller att jag kunde skicka tillbaka det kostnadsfritt. Gissa vad jag valde   

 

Självklart så valde jag att få pengarna tillbaka och ändå få behålla badkaret och förhoppningsvis kunna använda det ändå så det var ju smidigt. Dessutom så har pengarna redan kommit in på kontot via Klarna så det gick ruskigt fort! Så det tackar, bugar jag och bockar för   

 

Nu väntar jag bara på svar om kuddfodralet också så får vi väl se om dom skickar ett till eller om jag får tillbaka pengarna på det också   

 

Nej men jag tror bestämt att detta var allt för idag så nu avrundar jag här och ska göra mina språklektioner innan sängen kallar för jag är riktigt trött så det ska bli skönt att lägga mej i tid och förhoppningsvis få sova ut ordentligt så får vi väl se om dom kommer och fräser upp vägen imorgon eller om dom helt enkelt skiter i det   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards