DenDagligaKampenMotSmärtan

Säsong 4 Episod 20 - Välkommen till klubben papa bear...

Av Mandy Wollersheim - 2024-04-20 22:15

Först av allt så vill jag börja med att säga grattis på födelsedagen till farfar som skulle ha fyllt 95 år i år om han hade fått vara kvar hos oss här på jorden men nu firar han istället där uppe ovanför molnen tillsammans med alla andra som har lämnat jordelivet       


Saknar dej varje dag farfar men jag vet att vi kommer att träffas igen när min tid här på jorden är över och jag förhoppningsvis kommer till himmelen och inte helvetet   

 

Nu vidare till dagens bravader...

 

Vaknade av att pappa ringde mej vid 10:45 för att fråga om jag var vaken och det var jag ju för han hade väckt mej   

 

Han berättade att vi skulle vara på AD Center innan klockan 13 så han skulle bara duscha och sen så skulle han hämta mej så att vi kunde hämta den nya bromsskölden till mammas bil innan dom stängde så jag tog mej upp ur sängen efter att vi hade pratat färdigt och så klädde jag på mej för att sen gå ut i köket och trycka igång mitt kaffe och ta mina mediciner i väntan på att mitt kaffe skulle rinna ner så att jag kunde dricka det medans jag åt mina rostade mackor till frukost       

 

Med maten i magen så ringde jag till Parre för jag såg att hon hade ringt och vi pratade en stund för att sen bestämma att vi skulle mötas upp när hon var färdig i Ängelholm så när jag och pappa hade varit på AD Center och hämtat mammas bromssköld så körde vi till Munka Ljungby för att möta Parre på Sibylla och då passade även pappa på att äta för han var hungrig men jag hade ju ätit så jag drack bara lite Singo för det var jag sugen på fast att jag inte kunde dricka en hel mugg full för det blev för sött     


När pappa och Parre hade ätit färdigt så var vi hemma om hos Parre så att hon kunde lämna av lite grejer och sen så körde vi mot garaget i Ängelholm för pappa skulle lämna av mammas bromssköld och även byta till den nya radion som han hade hittat i gömmorna hemma och det blev bra med ljudet till slut   

 

Efter att vi var färdiga i garaget så fick pappa ett ryck att han skulle köra till Power i Helsingborg och självklart så hade jag ju glömt glasmuggen hemma så jag kunde ju inte passa på att lämna den och byta på Jula utan det får bli en annan dag   

 

Vi gick en runda på Power men pappa hittade inte det han letade efter (vet faktiskt inte vad han letade efter för att vara ärlig) men Parre hittade en aktivitetsklocka som inte alls var dyr och hade jag inte redan beställt en ny som kommer nästa vecka så hade jag också lätt köpt en för dom var snygga till knapp 300 kronor   

 

Sen så var vi inne på XXL också för Parre skulle kolla efter en träningsjacka men dom hade inte fått in dom än utan det blir inte förrens om några veckor som dom kommer in så det blev ingen jacka men när vi ändå var vid IKEA så bestämde vi oss för att gå dit och fika (tack så jättemycket för fikan Parre den där morotskakan var fruktansvärt god!) och medans vi satt där så pratade vi om Snapchat och på något sätt så lyckades jag och Parre övertala pappa att skaffa Snap (välkommen till klubben papa bear) så nu har han också det och vi kan snappa varandra   


När vi hade fjantat färdigt i restaurangen (ja vi skrattade väldigt högt för pappa tog en massa fula bilder på Snap och skickade till oss) så gick vi en runda inne på IKEA och pappa hittade ett nytt duschmunstycke så det köpte han men jag hittade inget så jag åkte hem tomhänt men jag hade velat ta med den kvinnliga Securitas vakten hem för herre jävlar vad snygg hon var!!   

 

Sen så körde vi tillbaka till Ängelholm där pappa och Parre skulle handla på MAXI och sen så släppte vi av Parre hemma hos henne i Munka Ljungby innan vi körde tillbaka till min lägenhet där pappa släppte av mej innan han körde hem till mamma och Simba   

 

Så fort jag kom in så bytte jag om och gick min runda och när jag kom tillbaka så gjorde jag min träning med vikter och ett pass pilates innan jag kom på att jag är en idiot som glömde att gå bort om kyrkogården för att säga grattis till farfar och så kunde jag ju inte ha det så jag åt två rostade mackor och sen så bytte jag om till mina vanliga kläder och knatade iväg till kyrkogården och farfars grav   


Så idag blev det två rundor och jag kom minsann ihåg att stata min tracker båda gångerna   

 

Väl tillbaka i lägenheten så startade jag Tyler Swifts nya album som släpptes idag och såhär 2 timmar senare när jag har lyssnat på alla låtarna så kan jag bara konstatera att hon är grymt jävla bra för hennes texter griper tag i en på ett väldigt speciellt sätt.

 

Det är typ som att hon sjunger ur en poesi bok och det är så jäkla fina och genomtänkta texter   

Innan jag avslutar detta inlägget för att gå och göra mej en välförtjänt smoothie så tänkte jag slänga in några selfies bara för att jag kan och för att det är bra för egot så här kommer några från toaletten på XXL, toaletten på MAXI och en "ut och gå" selfie   


Jag har sagt det många gånger och jag kommer att säga det många gånger till men jag ÄLSKAR mina gröna tre-tons linser     

 

Måste även få skryta om att jag åter igen fick 100 % rätt på alla svaren i min spanska lektion på Drops idag och det är så jäkla roligt att se att det går framåt   


Var rädda om er mina underbara läsare   

 


 

 


 

 

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards