DenDagligaKampenMotSmärtan

Säsong 4 Episod 22 - Zonat ut...

Av Mandy Wollersheim - 2024-04-22 21:45

Inatt så har jag sovit helt okej när jag väl kunde lägga ifrån mej min bok vid 1:30 och sen så sov jag tills larmet gick igång 5:45 när jag vaknade med fruktansvärt ont i hela kroppen och nästintill migrän så det blev bara att jag ringde till pappa lite snabbt och sen så skrev jag till mamma innan jag la mej igen och sov fram tills vid 9 tiden när mamma ringde för att fråga hur det var med mej      

 

Efter att jag hade pratat med mamma så la jag mej igen och hon lovade att hon skulle ringa när hon hade lunch så jag somnade om igen och sov tills hon ringde vid 12:45 och då vart jag så långt borta i drömmarnas värld att jag knappt förstod vad det var för något som lät  

 

Jag sa att jag inte orkade gå med upp till biblioteket och städa idag eftersom jag kände mej hängig och fortfarande hade ont i huvudet så hon sa att då kom hon ner till mej efter att hon hade städat men när jag satt i soffan sen när jag hade tagit mina mediciner så rätt vad det var bara stod hon utanför hos mej ändå   

 

Hon kände att hon var tidig så då kunde hon lika bra ställa sej hos mej och sen gå upp till biblioteket så vi pratade lite innan hon gick och sen så satte jag mej i soffan och gjorde mina språklektioner och när hon sen kom tillbaka så fikade vi på kaffe och sånnadär Finger Marie kex och bara pratade om allt och inget alls   

 

Innan mamma körde hem så liftade jag med henne upp till Arons för att hämta mitt växthus från IKEA för jag trodde att det skulle vara jättetungt men det visade sej att det inte var sådär jätte tungt men mamma var snäll och skjutsade mej tillbaka till lägenheten ändå så att jag skulle slippa gå   

 

Väl tillbaka i lägenheten så höll jag på att göra mej själv galen på riktigt när jag ensam försökt sätta ihop mitt jävla växthus och det slutade med att jag satt rakt upp och ner på golvet i TV rummet och var så jävla arg så att tårarna sprutade för jag kunde inte få dom jävla skruvarna att passa i hålen hur jag än gjorde   


Självklart så kunde jag inte få ihop det själv men pappa hjälpte mej när han kom från jobbet och då hade han ju dessutom sin skruvdragare med sej så då gick det fan så mycket lättare än när jag försökte skruva ihop skiten med en vanlig skruvmejsel   


Det är verkligen tur att jag har mina föräldrar för ja hade inte klarat mej utan dom!

 

När hyllan sen vart ihopsatt så satte vi dit det där skyddet som gör den till ett växthus och sen så ställde vi ut den på uteplatsen och band fast hyllan i träskyddet och det blev jäkligt bra   


Längtar tills det blir varmare så att jag kan fylla det med växter   

 

När pappa sen hade kört hem så hade jag tänkt att jag skulle gå min runda men så började det fucking snö och då tappade jag helt suget för att gå så jag körde ett dubbelpass med mina vikter och ett härligt Pilates pass så jag har fått min träning ändå idag   

 

Efter mitt träningspass så njöt jag av en härlig fruktsmoothie medans jag diskade och lyssnade på Antenne Niedersachsen   


Sen så började jag skriva på detta inlägget men det har fasen tagit mej över 2 timmar för jag är så trött i hjärnan idag att jag helt enkelt zonat ut och bara sitter och stirrar ut i tomma intet för att sen rycka till och inse att jag har suttit så i typ 20 minuter   

 

Fick dessutom ta en paus vid 21 tiden för att äta rostade mackor med skivat ägg på för då vart jag så jäkla hungrig att jag mådde illa så min kropp vill verkligen inte som jag vill idag men nu är det ju fullmåne på onsdag så det är säkert därför   


Ja nä men detta får vara allt för idag och så hoppas jag på att det blir en bättre dag imorgon både med måendet av min kropp och vädret så att jag och Parre kan göra det som vi har planerat   

 

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards