DenDagligaKampenMotSmärtan

Säsong 4 Episod 23 - WACHT 6 *skrik skrattar*...

Av Mandy Wollersheim - 2024-04-23 23:15

Inatt så somnade jag vid 2 tiden för jag kunde först inte slita mej från att titta på Pillars Of The Earth som är en grymt bra serie som jag har sett flera gånger innan och sen så när jag väl hade slitit mej från den så satte jag mej i sängen och läste så ja då gick där ju en rätt så bra stund för min Buddie fic som jag läser är grymt jäkla bra   

 

Men hur som helst så somnade ag som en stock så fort jag la huvudet på kudden och sen så har jag inte varit vaken en enda gång inatt vad jag kan komma ihåg utan jag vakande när larmet gick igång 5:45 imorse och det var dags att gå upp   

 

Efter att jag hade stängt av larmet så ringde jag först till pappa för att berätta att jag var vaken och sen så ringde jag även till mamma innan jag tog mej upp ur sängen för att först klä mej och sen gå ut i köket och trycka igång mitt kaffe så att jag kunde ta mina mediciner medans jag väntade på att kaffet skulle rinna ner         

 

Med kaffet upphällt i min mugg så gjorde jag frukost som idag blev rostade mackor med ägg på för helt ärligt så har jag inte mycket annat kvar i kylen men så är det ju dags för att göra månadshandlig på fredag så det gör inte så mycket och jag svälter inte precis     


Så fort jag hade ätit så vart det ju dags att diska och sen så kröp jag upp i sängen och tittade vidare på Pillars Of The Earth tills jag tröttnade och satte mej och läste ett tag istället för att sen till sist göra mina språklektioner så att jag slipper stressa med dom nu ikväll istället   

 

Vid 10 tiden la jag mej och vilade och så satte jag klockan på 12 så att jag skulle vara pigg när Parre kom i eftermiddag och vi skull hitta på skojigheter   

 

Gick upp när larmet ringde och kände mej riktigt pigg trots att vädret inte precis gjorde mej pigg med tanke på att det ömsom regnade och ömsom snöade utanför mitt fönster   

 

Vill verkligen ha värme nu så att jag kan smäll upp dörren på vid gavel igen och sitta ute på min uteplats och bara läsa medans jag njuter av solen!   

 

Som det är nu med vädret för tillfället så vill jag knappt gå utanför dörrens ens för att kolla posten eller slänga sopor för det är så jävla kallt, blåsigt och blött   

 

I alla fall så tog jag mej upp ur sängen, klädde på mej och startade Antenne Niedersachsen så att jag hade något att lyssna på medans jag rullade ihop min madrass och gjorde vid i soffan så att jag kunde sätta mej och läsa vidare i min Buddie fanfic sen tills mamma kom   

 

Mamma ringde när hon var på väg från biblioteket i Munka Ljungby och medans vi pratade så såg jag att Postnord kom och lämnade min efterlängtade nya klocka i postlådan så jag trotsade det schizofrena vädret för att gå ut och hämta den medans jag pratade med mamma   


När vi sen hade pratat färdigt så satte jag mej direkt och kopplade klockan till mobilen men först så skrik skrattade jag en lång stund åt att det först står "Smart Watch" rättstavat överst på kartongen och sen där nere så står det "WACHT 6"   

 

Och JA jag är för snål för att köpa en äkta Galaxy Watch 6 så därför köpte jag en snåljåp version av den från Shein för jag behöver inte ha det dyraste bara jag får grundfunktionerna   

 

Har testat en jäkla massa olika bakgrunder på klockan redan under dagen men den som jag återgår till hela tiden är med kolfiber bakgrund och röd text för den passar mej bäst   


Jösses vad dålig kvalité det blev på denna bilden här på bloggen      

 

Man kan i alla fall göra egna klockansikten som dom kallar det i appen som tillhör klockan och då testade jag först med pride flaggan för jag inte kunde använda mina remmar från min gamla klocka till denna men ändå ville ha något i pride färg men det blev inte bra så då ändrade jag till denna med kolfiber och sen så har jag även testat med en med Destiel bakgrund men som sagt så återkommer jag till denna med kolfiber så det få nog bli den tills jag kommer på eller hittar någon annan jag gillar  

 

När mamma kom och ställde bilen ör att gå upp till biblioteket och städa så stannade jag kvar i lägenheten för jag visste ju inte till 100 % när Parre skulle komma men mamma hann minsann att både städa färdigt och komma tillbaka till lägenheten innan Parre dök upp men det gjorde inget för jag hann att leka lite mer med klockan och dessutom ladda den innan Parre kom   

 

Jag bjöd mamma på kaffe och Parre var hungrig så henne bjöd jag på rostade mackor med mitt sista skivade ägg på och sen när mamma hade kört hem till Simba så bestämde jag och Parre oss för att gå till kyrkan istället för att gå slingan som vi egentligen hade planerat att göra men ingen av oss kände för att gå någon lång runda med detta knasiga vädret så då var kyrkan lagom långt borta så att vi ändå fick lite motion   

 

Vi hade egentligen tänkt att gå en snabbis först till kyrkan och sen även en runda till kapellet men vi fastnade minsann i kyrkan så jag tror nog att vi satt där och pratade i över 40 minuter och bara lyssnade på stillheten som kyrkan alltid utstrålar   


När vi hade tänkt gå till kapellet så ringde pappa och sa att han skulle komma in om en snabbis och prata lite så vi gick tillbaka till lägenheten och hann till och med dit innan pappa kom och då var vi ändå borta om farfar och sa hej innan vi lämnade kyrkogården   


Väl tillbaka i lägenheten så pratade vi med pappa ett tag om mobiler, smart klockor (han har ju den äkta versionen av min fake klocka så han har många fler funktioner men så kostade hans klocka också typ 4000 kronor) och jag passade på att ta denna roliga bilden på sociala klubben   


Sen när pappa hade kört hem så satte jag och Parre oss på golvet och spelade Skip-Bo medans vi lyssnade på musik och käkade lite snacks och jag sörplade först på min fruktsmoothie och sen mitt kolsyrade vatten bara för att jag tycker att det är så jäkla gott och inte kände för att äta nacho chips just då   


Jag vann båda rundorna men det var väldigt lika ända in i slutet så det hade kunnat sluta hur som helst men vi orkade inte spela mer än två rundor för sen vart vi så trötta i våra stackars hjärnor att vi bara satt och pratade en lång stund innan Parre körde hem och jag ställde mej och gjorde kvällsmat som idag blev så fancy smancy som stekta nudlar med makrill i tomatsås för jag är lite extra ibland och kan inte leva på bara frukt smoothies och rostade mackor med ägg på även om det är fruktansvärt gott   


Alltså det är ruskigt gott även om det inte ser ut som att det är det   

 

Och med magen full av mat så satte jag mej och började skriva på detta inlägget och här sitter jag fortfarande kvar typ 2 timmar senare för jag har tagit pauser och testat fler bakgrunder på min klocka medans den laddar   

 

Denna sista gjorde jag väldigt snabbt i ett redigeringsprogram i mobilen genom att söka efter en png fil med urtavlan (ja det är meningen att fyrkantsmönstret ska vara där för jag tycker att det är coolt) och sen en rund bakgrund med regnbågens färger och sen så bara kombinerade jag dom och laddade upp i appen och skickade till klockan    

 

Tror nog att jag behåller denna sista ett tag för den gillar jag skarpt   

 

Ja nä men detta får vara allt för idag för nu kallar den där jäkla disken som Formula 1 teamet har lämnat efter sej i köket igen och sen så blir det att läsa lite innan jag stupar i säng för jag är helt jäkla slut i rutan nu och hoppas bara att jag slipper vakna med migrän imorgon eftersom det är fullmåne inatt   

Var rädda om er mina underbara läsare   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards